вівторок, 11 липня 2023 р.
Lego – конструювання як засіб моделювання навколишнього світу
ПЛАН РОБОТИ З ДІТЬМИ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ.
Провідна педагогічна ідея: сприяти формуванню нових векторів освітнього напряму «Дитина в сенсорно - пізнавальному просторі», «Мовлення дитини». Розвивати сенсомоторні навички, досліджуючи просторове розміщення ЛЕГО - деталей, їх форму, колір, величину, співвідношення частин, спираючись на завдання трьох рівнів складності. Сформувати стійкі поняття про конструювання української абетки та її практичне використання в освітньому процесі дошкільників.
Обґрунтування актуальності та перспективності педагогічної ідеї
В останні роки набуло актуальності конструювання з ЛЕГО-конструкторів. Державний стандарт дошкільної освіти спонукає до реалізації освітніх напрямів з використання цеглинок конструктору ЛЕГО.
Конструктори ЛЕГО – це цікавий матеріал, що стимулює дитячу фантазію, уяву. Дуже важливим є позитивний вплив конструювання на оволодіння загальними способами дій у різних видах діяльності, зокрема на розвиток і вдосконалення зорово-моторної координації. Діти вчаться планувати свою діяльність для досягнення певної мети, аналізувати, діяти самостійно, виконувати завдання до кінця, долаючи труднощі різного характеру, оволодіваючи прийомами виконання практичної діяльності. Навички, отримані під час взаємодії з цеглинками, сприяють моральному вихованню дітей. Вони вчаться поважати дорослих та товаришів, ділитися матеріалами, допомагати один одному, вирішувати проблемну ситуацію спільними зусиллями. Усе це свідчить про величезні потенційні розвивальні можливості конструктивної діяльності. Конструктивна діяльність напряму не залежить від навичок раннього читання, хоч і має великий вплив на розвиток дрібної моторики рук дошкільників. Можливість поєднати конструктивні здібності із довільним засвоєнням букв української абетки та навичок довільного читання і є провідною метою цієї педагогічної ідеї.
Науково-теоретична база досвіду
Конструктивна діяльність - це практична діяльність, спрямована на одержання певного, заздалегідь задуманого реального продукту, відповідно до його функціонального призначення. Це продуктивний вид діяльності, в якій відбувається різнобічний розвиток дитини. Свою роботу я розпочинала із ознайомлення з Програмою розвитку конструктивних здібностей дітей дошкільного віку «ЛЕГО-конструювання» та планую її використовувати і надалі.
Рецензенти: Ястремська Л. В., Машовець М.А.
Схвалено до використання у дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільноїпедагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти МОН України
(протокол засідання комісії № 4 від 22. 10. 2010)
Автор Пеккер Тетяна Володимирівна, М. А., Голота Н. М., Терещенко О. П., Резніченко І. Ю.
Програма «ЛЕГО-конструювання» призначена для організації освітньої роботи з розвитку конструктивних здібностей у дітей 3 – 6 років засобами наборів конструктора LEGO та може бути використана педагогами центрів гурткової роботи, вихователями дошкільних навчальних закладів, а також усіма зацікавленими особами.
«Базовий компонент дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти), нова редакція».
Затверджено
наказом Міністерства освіти і науки України
від 12.01.2021 р. №33
Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (оновлена)
(відповідно Базового компоненту дошкільної освіти)
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист МОН України
№1/11-4960 від 23.07.2020р.
ЛЕГО - ЧИТАЙЛИК
ПОДІЛ БУКВ ЗА КОЛЬОРАМИ ЦЕГЛИНОК
КОНСТРУКТОРУ ЛЕГО
Жовтий колір цеглинки – А, О, У, І, И, Е, Ї, Є, Ю, Я
Червоний колір цеглинки – Б, В, Г, Д, ґ, К
Зелений колір цеглинки – Ж, З, Й, Л
Синій колір цеглинки – М, Н, П, Р
Оранжевий колір цеглинки – С, Т, Ф, Х
Голубий колір цеглинки – Ц, Ч, Щ, Ш, Ь
Для використання з дітьми молодшої групи
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
-
Наше з вами знайомство почнемо зі слів мого кредо: «Найцінніше в цьому світі – діти. І я живу заради них». Так сталося, що я обр...
-
Розвиваючі ігри з конструктором ЛЕГО Молодша група За методикою в молодшій групі роль ведучого завжди бере на себе дорослий, так як д...
-
Опис досвіду роботи педагогічної діяльності з питання « LEGO – конструювання як засіб моделювання навколишнього світу » (2022 - 2023 н...
Немає коментарів:
Дописати коментар