Науково-теоретична база досвіду
Конструктивна діяльність - це практична діяльність, спрямована на одержання певного, заздалегідь задуманого реального продукту, відповідно до його функціонального призначення. Це продуктивний вид діяльності, в якій відбувається різнобічний розвиток дитини. Свою роботу я розпочинала із ознайомлення з Програмою розвитку конструктивних здібностей дітей дошкільного віку «ЛЕГО-конструювання».
Рецензенти: Ястремська Л. В., Машовець М.А.
Схвалено
до використання у дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної
педагогіки та психології
Науково-методичної ради з питань освіти МОН України
(протокол засідання комісії
№ 4 від 22. 10. 2010)
Автор Пеккер
Тетяна Володимирівна, М. А., Голота Н. М., Терещенко О. П., Резніченко І.
Ю.
Програма «ЛЕГО-конструювання» призначена для організації освітньої роботи з
розвитку конструктивних здібностей у дітей 3 – 6 років засобами наборів конструктора
LEGO Education та може бути використана педагогами центрів гурткової роботи,
вихователями дошкільних навчальних закладів, а також усіма зацікавленими
особами.
Базовий компонент дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти), нова редакція.
Затверджено
наказом Міністерства освіти і науки України
від 12.01.2021 р. №33
Результативність впровадження досвіду
Завдяки проведенню занять з ЛЕГО-конструктором у дітей формуються уявлення про сенсорні еталони, технічні навички конструктивної діяльності, навички орієнтації у просторі та на площині, діти отримують можливість експериментувати з деталями та їх оригінально використовувати у різних видах діяльності. Такі вміння і навички спрямовані на
- розвиток у дитини дошкільного віку інтелектуальних, творчих здібностей;
- стимулювання інтересу та бажання до навчання, дієвий фактор впливу на віру в себе у свої можливості.
Використання ЛЕГО - конструктору в освітньому процесі дозволяє підвищити рівень комунікативної компетентності дітей, утримувати інтерес, створює умови для підвищення емоційного до змісту навчального дидактичного матеріалу.
Матеріальна база
Матеріальною базою для реалізації програмових завдань є розвивальні набори цеглинок конструктору LEGO, набори "Шість цеглинок", які були придбані на кожну дитину, а також дрібні деталі конструкторів на різну тематику, а саме: тематичні набори типу DUPLO — «Будинок», «Свійські та дикі тварини»,«Динозаври», «Транспорт», «Місто» а також набори пластин і цеглинок DUPLO; тематичні набори типу SYSTEM — «Тематичні композиції», «Місто», «Транспорт».
Взаємодія дітей з різними видами конструкторів — це ознайомлення з навколишнім світом, поглиблення знань про довкілля, дослідження, розвиток мислення та мовлення, навчання розмірковувати, робити висновки, доводити власну точку зору, брати участь у діалозі, співпрацювати з однолітками в парі, групами, що спонукає до розвитку та вмінь спілкуватися.
На основі використання цеглинок конструктору я створила 36 дидактичних ігор, що є авторськими розробками та мають спрямування на всі види діяльності дітей. Також розробила декілька лепбуків з наповненням.
Також розроблені конспекти різних видів занять на всі вікові групи та конспекти з конструювання на навчальний рік. Така стійка матеріальна база допомагає протягом року розвивати компетентність дітей та здатність дитини діяти в різних життєвих ситуаціях обдуманно, логічно та цілеспрямовано.
Під час організації діяльності дітей з конструювання, застосовую такі методи розвитку з конструкційних і творчих здібностей, як:
● навчання дітей конструювання через дію;
● самостійні дії з конструктором;
● закріплення власного досвіду;
● складання конструкцій за вказівкою вихователя;
● створення та обігравання конструкцій самостійно;
● опис своїх дій під час обігравання;
● аналізування та оцінювання побудованої конструкції;
● обігравання конструкцій: у парі з товаришем, підгрупах;
● спільні дії з товаришем за домовленістю;
● розв’язання різних життєвих ситуацій з метою засвоєння соціальних ролей.
Створюючи розвивальне середовище, я забезпечую кожній дитині свободу розвитку, запорукою якого є докладання дитиною власних зусиль та бажання до досягнення результату в будь – якій діяльності. Я прагну, щоб радість від ігрової діяльності поступово переросла в радість навчання та діти отримали задоволення від дії з конструктором. У груповій кімнаті створено відповідне розвивальне середовище. В наявності зручні дитячі столи, де можуть вільно працювати одночасно шість дітей, або організувавшись в трійки чи пари. Також на підлозі розташований килимок, на якому діти мають можливість працювати під час самостійної діяльності. Набори LEGO розміщені на полицях в спеціально обладнаній шафі, що має вільний доступ всім діткам. Мікрометодкабінет насичений дидактичним матеріалом, картками та цікавим обладнанням для використання цеглинок конструктору ЛЕГО,
Немає коментарів:
Дописати коментар